האתר בבניה, וסגור לרכישות, ניתן לפנות אלינו בצור קשר

מזוזות זכוכית מעוצבות

מזוזות זכוכית מעוצבות – יודאיקה בעידן המודרני

כיום ניתן לראות שימוש נרחב עם מזוזות זכוכית מעוצבות בבתים רבים בהתאמה למגמות העכשוויות בעיצוב הפנים. למזוזות מעוצבות לצד חפצי יודאיקה נוספים, יש מקום חשוב בהיסטוריה ובתרבות היהודית. העיצוב של בתי המזוזה בתקופות השונות שיקף את חומרי הגלם הזמינים לשימוש ואת הכישרון האמנותי של המעצבים היהודיים לדורותיהם. המזוזה עצמה במסורת היהודית אמורה לשמש תזכורת יומיומית ליציאת מצרים. זכר לדם שהיהודים מרחו על המשקופים, על מנת לסמן את בתיהם לקראת מכת בכורות.

חדשנות בצורה ובחומרי גלם בייצור מזוזה מעוצבת

האומנות של מזוזות זכוכית מעוצבות היא התולדה הנוכחית של הגלגולים הקודמים בעיצובי היודאיקה, בשילוב עם הסגנונות העיצובים של המאה העשרים ואחת. באופן כללי ניתן לראות כיום מעצבים חשובים רבים בישראל המגדירים מחדש, מהי מזוזה מעוצבת עם כיוונים אישיים שונים ומפתיעים. השימוש בחומרי גלם חדשים ושימוש במוטיבים כמו קווים ישרים, מעבירים את העיצוב של המזוזה המסורתית, כפי שהוא בא לידי ביטוי עם מזוזות עץ אל תוך העידן המודרני.

קלף מזוזה מהודר לקיום המצווה

המזוזה לכשעצמה, מעבר לכך שהמצווה היא מה שמכונה, מדאורייתא, כלומר כתובה במפורש בתנ"ך, היא גם  הצהרה פומבית על אמונה וזהות יהודית בגלות. בקרב קהילות אורתודוקסיות רבות, המזוזה עדיין מהווה מרכיב הלכתי ודתי חשוב בחיי היומיום גם כיום. ניתן לראות זאת בחיפוש שלהם אחר קלף מזוזה מהודר כמו גם בניסיונם לברר כמה עולה מזוזה מהודרת אצל סופרי הסת"ם. המילה מזוזה במקורות היהודיים מתייחסת למגילת הקלף עצמה. ישנם דיונים הלכתיים רבים לגבי האופן שיש להכין קלף מזוזה מהודר וסופרי הסת"ם ממשיכים את המסורות הללו גם בימנו.

ייעוץ נוסף לגבי מזוזות זכוכית מעוצבות

לעומת זאת בשפה הנפוצה משתמשים במונח מזוזה, בעיקר כדי לתאר את בית המזוזה עצמו, למשל במכירת מזוזות זכוכית מעוצבות על ידי מעצבים עכשוויים. כאשר מדברים על מזוזה מעוצבת, בין אם מזוזות עץ או כסף, מתייחסים אל התיבה הדקורטיבית החיצונית שלתוכה מכניסים את הקלף עם הפסוקים. במידה ואתם מנסים להבין, כמה עולה מזוזה מהודרת הגעתם אל המקום הנכון. חברת כתב סופר מתמחה בשיווק קלף לסופרי סת"ם ויצרני מוצרי יודאיקה, כגון מזוזות זכוכית מעוצבות וכדומה. הקלף של חברת כתב סופר מתאפיין ברמת עיבוד בינונית שמפיקה קלף שהוא לא קטיפתי או חלק מידי.

האתר בשיפוצים

כרגע אין אפשרות רכישה באתר

לכל שאלה אנו כאן לצידכם